Brasserie Lefebvre

Algemene verkoopvoorwaarden

Inhoudsopgave

Artikel 1 – Identiteit van de verkoper

Artikel 2 – Toepassingsgebied

Artikel 3 – Ons aanbod en uw bestelling

Artikel 4 – Herroepingsrecht

Artikel 5 – Prijzen

Artikel 6 – Betaling

Artikel 7 – Conformiteit en garantie

Artikel 8 – Levering en uitvoering

Artikel 9 – Verkoop van alcohol 

Artikel 10 – Overmacht

Artikel 11 –  Intellectuele eigendom

Artikel 12 –  Klachten en geschillen

Artikel 1 – Identiteit van de verkoper

Wij zijn:

Brasserie Lefebvre sa

Chemin du Croly 54 

1430 Rebecq

E-mailadres: webshop@brasserielefebvre.be

Telefoonnummer: +3267670766

Ondernemingsnummer: 0427734366

Bankrekeningnummer: BE 61192104961217

Artikel 2 –  Toepassingsgebied

  1. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten die met u als klant worden gesloten. Sommige voorwaarden zijn alleen van toepassing op consumenten (elke natuurlijke persoon die voor uitsluitend niet-professionele doeleinden verhandelde producten of diensten verkrijgt of gebruikt). Dit wordt duidelijk aangegeven.
  2. We leveren alleen in België. Als u een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen wij uw bestelling weigeren
  3. U moet minstens 18 jaar oud zijn om een bestelling te plaatsen. Als u geen 18 jaar bent, moet een ouder of wettelijke voogd uw bestelling plaatsen. Als we merken dat een minderjarige een bestelling heeft geplaatst, behouden we ons het recht voor om deze bestelling te weigeren.
  4. U kunt onze algemene voorwaarden steeds op onze website vinden. Een bestelling plaatsen op de website betekent dat u uitdrukkelijk akkoord gaat met onze verkoopvoorwaarden. We vragen u echter uitdrukkelijk te bevestigen dat u de algemene voorwaarden heeft gelezen en aanvaard bij het plaatsen van uw bestelling. Als u online bestelt, bezorgen we u ook een kopie van deze voorwaarden in een formaat dat u kunt opslaan of afdrukken, samen met de orderbevestiging (of uiterlijk bij levering).
  5. Als naast deze algemene voorwaarden aanvullende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, zijn de bovenstaande bepalingen ook van toepassing op de aanvullende voorwaarden. Als onze algemene voorwaarden in strijd zijn met deze aanvullende voorwaarden, kunt u als consument steeds de tekst inroepen die voor u het meest gunstig is.

Artikel 3 – Ons aanbod en uw bestelling

  1. Als een aanbieding een beperkte geldigheidsduur heeft of onder bepaalde voorwaarden valt, zullen we dit expliciet in het aanbod aangeven.
  2. We beschrijven altijd volledig en nauwkeurig wat we u verkopen en hoe het bestelproces werkt. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd zodat u een juiste beoordeling kunt maken. Als we foto’s gebruiken, zijn deze een getrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten.
  3. Om een product te kopen, voegt u het product toe aan uw winkelwagen. Vul vervolgens uw contactgegevens , leveringsgegevens en facturatiegegevens is. Kies daarna uw leveringswijze: afhalen bij de Brasserie of levering op een specifiek adres. In de laatste stap krijgt u een overzicht van uw bestelling, aanvaard u onze algemene voorwaarden en bevestigt u uw betaling door op de knop “betalen” te drukken. Zodra u deze stappen heeft gevolgd, is uw bestelling definitief. 
  4. Uw bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief als we uw bestelling per e-mail bevestigen en als we goedkeuring krijgen van de uitgever van uw betaalkaart voor de betalingstransactie. Als de uitgever van uw betaalkaart uw betaling weigert, kunnen we niet verantwoordelijk worden gehouden voor vertragingen bij de levering en/of de niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt. 

Artikel 4 –  Herroepingsrecht

  1. Als u goederen koopt of diensten afneemt als consument, heeft u 14 dagen de tijd om te beslissen of u deze goederen wilt behouden. Deze periode van 14 dagen begint bij de levering (voor de aankoop van goederen) of bij het sluiten van de overeenkomst (voor de afname van diensten). U kunt uw bestelling dan terugsturen zonder vergoeding en zonder opgaaf van redenen (u moet wel zelf de verzendkosten betalen). Sommige goederen en producten zijn echter uitgesloten van het herroepingsrecht.  Dit geldt onder meer voor voedingsmiddelen en dranken.  Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op voedingsmiddelen en onze bieren en dranken die op onze website worden aangekocht. Voor de producten waarop het herroepingsrecht van toepassing is, zijn de onderstaande regels en procedures van toepassing.
  2. U moet ons de goederen terugsturen binnen 14 dagen na de datum waarop u ons op de hoogte heeft gesteld van uw voornemen om de overeenkomst te beëindigen. U moet de kosten voor het terugsturen van de goederen betalen. We zullen het bedrag van de kosten aangeven (of een schatting geven als deze niet redelijkerwijs van tevoren kan worden berekend).
  3. U kunt de goederen terugsturen per post of per koerierdienst.
  4. We zullen u de volledige aankoopprijs terugbetalen binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen of uiterlijk op het moment dat u het bewijs levert dat u de goederen zonder beschadiging heeft teruggestuurd. De terugbetaling omvat de verzendkosten, tenzij u een andere leveringsmethode heeft gekozen dan de goedkoopste standaardlevering die we hebben aangeboden toen u uw bestelling plaatste. De terugbetaling wordt gedaan met hetzelfde betaalmiddel als datgene waarmee u de goederen heeft gekocht.
  5. Gedurende 14 dagen na levering verwachten we dat u met zorg omspringt met de bestelling en de verpakking. Als u de goederen toch wilt terugsturen, mag u ze alleen uitpakken of gebruiken voor zover nodig is om te beoordelen of u ze wilt houden (zoals u in een winkel zou doen). De teruggezonden goederen kunnen bijvoorbeeld worden passend gemaakt, maar mogen niet worden gebruikt. Als u de goederen terugstuurt, moet u dit doen met alle meegeleverde toebehoren, in de originele staat, indien mogelijk met de originele verpakking, en rekening houdend met onze instructies. Als u verder gaat dan nodig is om de kenmerken van de goederen te beoordelen en de goederen daardoor waardeverlies hebben geleden, kunnen we een proportionele vermindering van de waarde toepassen bij de terugbetaling.
  6. Om uw herroepingsrecht snel en correct uit te oefenen, neemt u alstublieft contact met ons op via het e-mailadres webshop@brasserielefebvre.be.

 

Artikel 5 – Prijzen

  1. Gedurende de periode die in ons aanbod wordt vermeld, veranderen onze prijzen niet, met uitzondering van prijswijzigingen als gevolg van wijzigingen in de btw-tarieven.
  2. In onze prijzen zijn alle belastingen, btw, rechten en diensten begrepen. U zult dus nooit voor verrassingen komen te staan. 
  3. We kunnen echter besluiten om verzendkosten in rekening te brengen bovenop de aankoopprijs. In dat geval zullen we u hiervan altijd in kennis stellen voordat u uw bestelling plaatst.

Artikel 6 – Betaling

  1. Wij accepteren alleen betalingen via de betaalmodules die op onze website worden aangeboden. 
  2. Wij accepteren Visa, Bancontact, American Express, Mastercard en PayPal.
  3. Om de veiligheid van online betalingen en van uw persoonlijke gegevens te garanderen, gebruiken we SSL-technologie. SSL zorgt ervoor dat de gegevens van uw transactie worden gecodeerd en onleesbaar worden gemaakt wanneer ze over het internet worden verzonden. Er is geen speciale software nodig om met SSL te betalen.

Artikel 7 – Conformiteit en garantie (voor alle producten, behalve voor niet voor voeding bestemde producten en dranken)

  1. Wij garanderen dat onze goederen overeenstemmen met uw bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die u mag hebben, rekening houdend met de productspecificaties. Wij garanderen ook dat onze goederen voldoen aan alle op het moment van uw bestelling geldende Belgische wetgeving.
  2. Als de geleverde goederen niet overeenstemmen met uw bestelling, heeft u als consument recht op de wettelijke garantie van twee jaar. Dit betekent dat als u binnen twee jaar na levering een verborgen gebrek of een defect ontdekt, u dit kosteloos kunt laten herstellen of vervangen.
  3. Voor zover mogelijk en redelijk hebt u de keuze tussen herstelling of vervanging. Alleen als herstelling of vervanging buitensporig of onmogelijk is, of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft u het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de overeenkomst te eisen. 

Artikel 8 –  Levering en uitvoering 

  1. Alle goederen en diensten worden geleverd op het adres dat u heeft opgegeven bij uw bestelling.
  2. Als de artikelen op voorraad zijn, bedraagt de leveringstermijn in principe 1 tot 5 werkdagen. De uiterste leverdatum is 30 dagen na ontvangst van de betaling.
  3. De leveringen worden uitgevoerd volgens de voorwaarden van onze bezorger Bpost.
  4. Zodra de bestelling is geplaatst, wordt deze de eerstvolgende werkdag na ontvangst van de betaling voorbereid. Vervolgens wordt deze overgedragen aan de bezorgdienst van onze bezorger: Bpost. Mededeling van onze bezorger: “Wij proberen steeds alle nationale pakketten de eerstvolgende werkdag af te leveren. U kan via Track & Trace en de My bpost app steeds de status van uw pakje volgen. Het aangegeven tijdslot is een indicatie, 95% van de pakjes wordt binnen dat tijdslot geleverd.” Voor informatie over levertijden en het volgen van uw pakje, verwijzen wij u naar de website van Bpost: https://www.bpost.be/nl
    De verzendkosten worden in onze webshop vermeld en worden bepaald op basis van het gewicht van het pakket.
    Sommige artikelen zijn alleen beschikbaar voor afhaling bij de brouwerij tijdens de openingstijden van onze winkel (gelegen aan de Chemin du Croly 54, van maandag tot vrijdag van 9.30 tot 17.30 uur).
  5. Als we niet in staat zijn om op tijd te leveren, zullen we u hiervan altijd in kennis stellen voordat de leveringstermijn verstrijkt. We zullen dan een nieuwe leveringsdatum met u afspreken. Als we ook deze tweede termijn niet halen, heeft u als consument het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden. We zullen u dan binnen 30 dagen na de ontbinding terugbetalen. 
    1. Onze zendingen vinden steeds plaats op ons risico. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over verlies of beschadiging van goederen door de post. Als u echter goederen binnen 14 dagen na aankoop terugstuurt omdat u ze liever niet wilt houden (zie artikel 4), bent u verantwoordelijk voor het vervoer ervan.
    2. Zichtbare gebreken moeten zo snel mogelijk en in ieder geval binnen 7 dagen na levering worden gemeld. Als zichtbare gebreken worden bijvoorbeeld goederen beschouwd die tijdens het transport zijn beschadigd, die niet overeenkomen met de artikelen die op de leveringsbon staan vermeld, of die niet overeenkomen met de door u bestelde artikelen (zichtbare gebreken).
      U moet hiervoor het “retourformulier” gebruiken. Als u vragen heeft bij het invullen van dit retourformulier, neem dan contact op met een van onze medewerkers op het e-mailadres webshop@brasserielefebvre.be
    3. Wij zijn niet verantwoordelijk voor enig indirect verlies als gevolg van late levering of niet-levering door onze bezorger. In ieder geval is onze aansprakelijkheid beperkt tot de waarde van de artikelen die u bewijst niet te hebben ontvangen.
    4. Ingeval een product niet op voorraad is, stellen wij alles in het werk om u te informeren over de beschikbaarheid van het product.

    Artikel 9 – Verkoop van alcohol

    1. Deze website en de inhoud ervan zijn op geen enkele wijze bestemd voor minderjarigen.
    2. In overeenstemming met het Convenant van 12 mei 2005 inzake Gedrag en Reclame met betrekking tot alcoholhoudende dranken die de verkoop van alcohol aan minderjarigen onder de 18 jaar verbiedt, verbindt de klant zich ertoe om op de datum van de bestelling de wettelijke leeftijd te hebben. De koper, wie het ook mag zijn, is alleen verantwoordelijk voor de juistheid van de informatie die hij/zij verstrekt via de website.
    3. Wanneer een bestelling geplaatst wordt door een minderjarige, behoudt Brasserie Lefebvre zich het recht voor om deze transactie te weigeren. 
    4. De gebruiker van de website verbindt zich ertoe niet te navigeren op de website van Brasserie Lefebvre als hij/zij minderjarig is.

    Artikel 10 – Overmacht

    1. In geval van overmacht zijn wij niet verplicht onze contractuele verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen we onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmachtssituatie, of de overeenkomst definitief ontbinden. In geval van overmacht zijn wij niet verplicht u enige vergoeding te betalen. 
    2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle om, die de uitvoering van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Deze omstandigheden omvatten stakingen, brand, onderbrekingen van de bedrijfsvoering, elektriciteitsstoringen, storingen van een netwerk of verbinding (telecommunicatie) of van de gebruikte communicatiesystemen en/of de onbeschikbaarheid van onze website op elk moment, niet-levering of late levering door leveranciers of andere derden, enz.

    Artikel 11 – Intellectuele eigendom

    1. Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en al onze communicatie in het algemeen worden beschermd door intellectuele eigendomsrechten die ons, of onze leveranciers of andere rechthebbenden toebehoren.
    2. Het is verboden om de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel te gebruiken en/of te wijzigen. U mag bijvoorbeeld geen tekeningen, foto’s, namen, teksten, logo’s, kleurencombinaties, enz. kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande schriftelijke en uitdrukkelijke toestemming.
    3. Het downloaden van logo’s en packshots is voorbehouden voor reclamedoeleinden (bijv. voor evenementen, in de vorm van posters, banners, …) of ter illustratie van persartikelen.

    Artikel 12 – Klachten en geschillen

    1. Wij willen uiteraard dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Indien u echter klachten heeft over onze dienstverlening, kunt u contact met ons opnemen via webshop@brasserielefebvre.be. Wij zullen alles in het werk stellen om uw klacht binnen 7 dagen te behandelen.
    2. Alle overeenkomsten die wij met onze klanten sluiten, ongeacht hun woonplaats, worden uitsluitend beheerst door het Belgische recht. Indien op grond van het internationaal recht toch een andere wetgeving van toepassing zou zijn, zal de interpretatie van deze algemene voorwaarden in de eerste plaats uitgaan van de Belgische wetgeving betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming, zoals opgenomen in het Wetboek van economisch recht.
    3. In geval van geschillen zijn enkel de Belgische rechtbanken bevoegd. 
    4. Als consument heeft u ook de mogelijkheid om een geschil minnelijk te regelen. Hiervoor kunt u contact opnemen met de consumentenombudsdienst van de federale overheid. Deze dienst is bevoegd om alle verzoeken om buitengerechtelijke geschillenbeslechting van consumenten te ontvangen en  zal de aanvraag zelf behandelen of doorsturen naar de bevoegde instantie. De consumentenombudsdienst kan worden gecontacteerd via deze link: https://consumentenombudsdienst.be/nl.  
    5. In geval van grensoverschrijdende geschillen kunt u ook gebruikmaken van het platform voor onlinegeschillenbeslechting van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr